TERMİNALLER İÇİN ŞİRKET EMNİYET, KALİTE VE ÇEVRE POLİTİKASI
DİTAŞ Deniz İşletmeciliği ve Tankerciliği A.Ş. TÜPRAŞ terminallerinde; Entegre Terminal Yönetim Sistemi çerçevesinde belirlediği politikalar uyarınca;
- Kılavuzluk Organizasyonları Uluslararası Standardı Kodu (ISPO Kod), ISO 9001 Kalite Standardı, ISO 14001 Çevre Standartı ve Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) gerekliliklerine uymayı,
- DİTAŞ Deniz İşletmeciliği ve Tankerciliği A.Ş. çevre ile ilgili hedefini “Çevre Mükemmeliyeti” olarak tanımlamış olup, şirket kendisi vermiş olduğu bütün hizmetlerde ve yapmış olduğu aktivitelerinde “Çevreye zarar vermeme” ilkesi ile çalışmayı,
- Terminallerde emniyetli çalışma uygulamalarını ve emniyetli çalışma ortamını sağlamayı,
- Tanımlanmış tüm risklere karşı tedbirlerin alınmasını ve emniyet ve çevre koruma ile ilgili acil durumlara müdahaleye hazırlıklı olmak gibi hususlar da dahil olmak üzere çalışanların emniyet ve kalite becerilerini sürekli geliştirmeyi,
- Yaralanma veya can kaybının önlenmesini ve çevreye zarar vermekten kaçınmayı,
- Şirketin hedeflerini karşılamak için istenen kalite ve emniyet standartlarını sağlamayı ve sürdürmeyi,
- Çevreye karşı hassas kalarak, şirket aktivitelerinin çevreye olan etkilerinin ölçülmesi,
- Terminal operasyonlarında çevreyle dost uygulamaları ve kirlilik içermeyen çalışma ortamını sağlamayı,
- Ulusal ve Uluslararası kanun ve yönetmeliklerin ve şirketin uymakla mükellef olduğu ilgili diğer yasal ve düzenleyici şartların yerine getirilmesini,
- Teknolojik gelişmeleri ve uluslararası kuruluşların pratik uygulamalarını takip etmeyi,
- Çevre ile ilgili yasalara ve kurallara uymaya yükümlü olarak, çevre koruma yönünden bağlantılı olunan diğer organizasyonların gerekliliklerini de yerine getirmeyi,
- Şirket “sıfır kirlilik” hedefini başarabilmek için bütün çalışanlarından şirketin çevre hassasiyetini benimsemelerini ve çevrenin korunması için gereken çabanın en üst düzeyde gösterilmesini,
- Kılavuz kaptanları, römorkör, pilot botu ve palamar personelini kendileri ile ilgili konularda ya da terminal veya çevreyi ilgilendirecek, kalite ve performansı geliştirecek konularda haberdar etmeyi,
- Mevcut prosedürlere uygun olarak çevre korumayla bağlantılı tüm ofis ve terminal personelinin görev ve sorumluluklarının belirtilmesini, bu görev ve sorumlulukların yerine getirilmesinin sağlanmasını,
- Risk değerlendirmeleri yapmayı, gerekli önlem ve tedbirleri almayı,
- Periyodik olarak hedeflerin düzenlenmesi, performans takibi, olay analizleri, kök neden tespit çalışmaları yapılması ve bunlara bağlı olarak prosedürlerin yeniden düzenlenmesi suretiyle Entegre Terminal Yönetim Sisteminin sürekli geliştirilmesini ve çevre kirliliğinin önlenmesini,
- Uygunluğunun ve verimliliğinin sürekliliğinin sağlanması için Entegre Terminal Yönetim Sistemini planlı düzen içinde gözden geçirmeyi,
- Yönetim sisteminin sürekli gelişimi için gerekli tüm kaynakları sağlamayı,
- Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak için her bir hizmet ve işlemin kalitesinden emin olmayı, taahhüt etmektedir.
Bu politika dokümante edilmiştir, uygulanmakta ve muhafaza edilmektedir, şirket ve şirket adına ofiste ve terminallerde çalışanlara bildirilmiş olup umuma açıktır.
Tüm çalışanlardan bu politikayı kavramış olmaları ve uymaları beklenmektedir.